Logo ontwerpen

Passende logo's voor elke behoefte

Van een logo ontwerpen tot  digitaliseren, van een restyling tot een complete nieuwe huisstijl, het kan allemaal! Voor elke behoefte en voor kleine en grotere budgetten vind je hier vast een passende oplossing voor het ontwerpen van een professioneel logo. Kijk maar in de logo portfolio en laat je overtuigen door het grote aantal ondernemers en verenigingen dat hier al hun logo of beeldmerk heeft laten maken.

Herstijlwerkplaats

Wil je een oud logo digitaliseren en/of actualiseren of heb je al een aardig omlijnd idee dat je wilt laten professionaliseren? Dan kunnen we vrij snel tot een resultaat komen, waardoor je heel voordelig klaar bent.

vanaf € 50,-

Eerste de beste

De ervaring leert dat bij logo design het eerste idee heel vaak één van de betere is. Ga je voor deze directe aanpak, dan heb je voor weinig geld een uniek professioneel eigen logo.

slechts € 150,-

Herstijlwerkplaats

Wil je een oud logo digitaliseren en/of actualiseren of heb je al een aardig omlijnd idee dat je wilt laten professionaliseren? Dan kunnen we vrij snel tot een resultaat komen, waardoor je heel voordelig klaar bent.

vanaf € 50,-

Eerste de beste

De ervaring leert dat bij logo design het eerste idee heel vaak één van de betere is. Ga je voor deze directe aanpak, dan heb je voor weinig geld een uniek professioneel eigen logo.

slechts € 150,-

Wie van de drie

In dit ontwerptraject krijg je de keuze uit drie logo concepten. Deze werken we uit aan de hand van jouw voorkeuren. Een traject met meer wisselwerking, meer keuze en eigen inbreng bij jouw logo ontwerp.

slechts € 300,-

Maatwerkplaats

Het meest uitgebreide ontwerptraject biedt ruimte voor meer concepten, een beeldmerk of icon en aanvullend huisstijl ontwerp. Ideaal als je meer keuze wilt en/of meteen met een ruimere huisstijl wilt starten.

vanaf € 500,-

Zo'n professioneel logo

ja, dat wil ik ook wel!

Neem contact op om te horen hoe Logomotief jouw onderneming aantrekkelijk maakt.

Veelgestelde vragen

Voor het ontwerpen van je logo zijn online diverse gratis apps beschikbaar. Hier kun je met het invoeren van je (bedrijfs)naam een lettertype kiezen, kleuren kiezen en een (stock) afbeelding toevoegen. Omdat hiervoor per branche met een beperkt aantal icons en cliparts gewerkt wordt, is de kans levensgroot dat veel mensen dezelfde trendy elementen gebruiken en er zodoende alleen maar meer van hetzelfde gemaakt wordt. Dat je jezelf met zo’n logo positief weet te onderscheiden van de rest is dan niet waarschijnlijk. Een professioneel ontwerper zal jouw ogen openen voor verrassende alternatieven, duurzamere en betekenisvollere logo’s. Hierdoor krijg je niet alleen een passend, herkenbaar én onderscheidend logo, maar ook een die exclusief van jou is en helemaal naar jouw wensen uitgedetailleerd kan worden.

Om met jouw logo bedrijfsmatig te kunnen werken, heb je verschillende bestandsformaten daarvan nodig. Je kent wellicht JPG en PDF wel, maar er kan om andere bestandsformaten gevraagd worden zoals PNG (met transparante achtergrond), SVG, (vector) EPS of AI. De meeste gratis logo-apps bieden alleen pixelplaatjes in relatief lage resolutie, veelal te onscherp voor drukwerk groter dan een visitekaartje. Met MS Office toepassingen gemaakte logo ontwerpen kun je ook niet exporteren naar dit soort bestandstypen, waarmee b.v. een zeefdrukker aan de slag kan. Vanuit professionele grafische software kun je relatief makkelijk logo ontwerpen exporteren naar de gewenste bestandsformaten. Van een professioneel ontwerper kun je behalve een creatief logo design ook bijbehorende technisch correcte bestanden verwachten. Daarmee kun je met een gerust hart drukwerk laten maken.

Een logo maker is een geautomatiseerde online dienst, die voor jou een logo genereert. Door je bedrijfsnaam in te voeren en een lettertype te kiezen, maak je een begin. Je kunt kiezen uit een (heel) beperkt aantal branche gerelateerde afbeeldingen om hieraan toe te voegen en kunt een kleurstelling kiezen. Met deze quick fix kun je in een paar minuten heel voordelig over een logo beschikken. Maar… meestal krijg je alleen pixelbestanden van de logo ontwerpen die je maakt in een relatief lage resolutie, voldoende voor een website of visitekaartje maar voor andere serieuze reclame toepassingen veelal niet geschikt. Voor autobelettering, kleding bedrukken of borduren, zeefdrukken, posters en spandoeken heb je toch echt andere (scherpere of vector-) bestanden van je logo nodig, die een logo maker NIET (gratis) levert.

Is een slogan hetzelfde als een pay off?

Een pay off die je aan je logo kunt toevoegen, is wat anders dan een slogan. Een pay off werkt meer als een belofte, een spreuk die positieve verwachtingen aan jouw logo en jouw merk moet verbinden. Deze probeer je zodanig te formuleren dat het langer mee kan en liefst tijdloos is.

Een slogan is veelal meer actie gericht en wordt daarom ook wel reclameslogan genoemd. Dit zijn meestal spreuken met een beperkte houdbaarheid, die je daarom ook niet aan je logo zou moeten koppelen.

Een tagline wordt ook wel aan logo’s toegevoegd. Deze woorden zeggen wat meer over de producten of diensten die onder jouw merk en logo aangeboden worden. Zeker als jouw bedrijfsnaam niet voldoende vertelt over de activiteit, is dit een nuttige toevoeging. Als je je activiteiten uitbreidt of verlegt, dan zul je waarschijnlijk ook de tagline maar beter aan kunnen passen.

Een professioneel designer weet waaraan een logo moet voldoen in het huidige media-landschap. Door al bij het ontwerp ook rekening te houden met de mogelijkheden en beperkingen van een logoconcept in diverse reproductietechnieken, kun je jezelf veel ellende besparen in de toekomst. Een professional kan technisch correcte bestanden maken van jouw logo, die drukkerijen, sign-bedrijven en webdesigners aan jou vragen om aan te leveren. Heb je geen correcte bestanden, dan moet je waarschijnlijk extra kosten maken om jouw logo wel geschikt te maken voor productiedoeleinden.

Bij gebruik van (gratis) online apps zijn symbolen en cliparts vrij beschikbaar voor iedereen, waardoor een op die manier verkregen logo nooit exclusief voor jou kan zijn. Voor een echt uniek en exclusief logo is dus geen gratis oplossing, tenzij een ontwerper het voor niks doet…

Een door Logomotief speciaal voor jou ontworpen logo levert wél een exclusief gebruik voor jou op. Er zullen geen kenmerkende elementen in andere logo’s hergebruikt worden. Zo kun jij op voordelige wijze verzekerd zijn van een echt uniek eigen logo voor jouw onderneming. Je betaalt voor een exclusief ontwerp en het gebruik daarvan, niet voor het auteursrecht en persoonlijkheidsrecht. Dat blijft bij de ontwerper. Dit betekent dat je niet ongevraagd wijzigingen in het ontwerp mag aanbrengen of het logo mag doorverkopen. Als je wél over de auteursrechten van het voor jou ontworpen logo wilt beschikken, dan zijn die in overleg met de ontwerper overdraagbaar. Wanneer hierover echter geen afspraken zijn gemaakt en vastgelegd, dan blijft voor de Nederlandse wet de ontwerper de rechthebbende.

Klaar voor promotie? Maak een goede start!