Herstijlwerkplaats
Herstijl werkplaats
De Herstijlwerkplaats voor logo redesign / restyling of digitaliseren
De Herstijlwerkplaats voor logo redesign / restyling of digitaliseren
Een herstelwerkplaats voor logo redesign. Hier kun je voordelig een oud logo of nieuw logo-idee laten opknappen of professionaliseren, voor gebruik in de moderne media.
Digitaliseren
Heb je nog een afbeelding van een (oud) logo maar geen bruikbare digitale bestanden? Dan kan deze gedigitaliseerd en/of gevectoriseerd worden, zodat deze weer makkelijk in allerlei promotiemateriaal verwerkt kan worden.
Deze werkwijze kan ook ingezet worden als je al een redelijk uitgewerkt idee voor jouw nieuwe logo hebt, maar hiervan nog wel professionele bestanden wilt laten maken.
Logo redesign / restyling
Kan jouw logo wel een opfrisbeurt gebruiken? Of is een aanpassing voor gewijzigd gebruik nodig? Logomotief maakt er werk van. Afhankelijk van uitgangssituatie en gewenste ontwikkeling kan o.b.v. een afgesproken werkwijze jouw logo een opfrisbeurt of restyling krijgen.
Prijs vanaf € 100,-
(afhankelijk van omvang / complexiteit van de opdracht)
Veelgestelde vragen
Digitaliseren
Om met een logo in de huidige media mee te kunnen doen, moet het digitaal aangeleverd kunnen worden. Toch zijn er ook in het pré-computer tijdperk prachtige logo’s ontworpen die juist daarom een eigen uitstraling hebben en onderscheidend zijn. Het inscannen, retoucheren of natekenen van zo’n oud logo, maakt het mogelijk om deze weer volop in gebruik te nemen of houden. Dit digitaliseren is dus meer dan een scan maken en probeert de kwaliteit van een logo als nieuw te maken. Hierbij moet je denken aan het herstellen van slijtage en vervorming door de jaren heen (denk aan kopie van een kopie van …) of hinderlijke oude drukrasters wegwerken.
Vectoriseren
Voor het bedrukken of borduren van een logo op kleding of het maken van reclameborden of autobelettering zijn EPS vectorbestanden nodig. In tegenstelling tot pixel afbeeldingen worden de vormen geometrisch in lijnstukken gedefinieerd waardoor een machine ze kan uitsnijden. Dit soort bestanden kunnen ook op groot formaat geprint worden zonder aan scherpte te verliezen, waar pixel afbeeldingen dan blokkerig worden.
Vectoriseren kan met zgn. trace software, maar vaak is het wel zaak om te corrigeren op slijtage en vervormingen. Ook letters kunnen maar beter opnieuw gezet worden. Complexe afbeeldingen, met veel kleuren en kleurverlopen, zijn moeilijk te vectoriseren. Logo’s in 1 of 2 (volvlaks) kleuren zijn vaak goed te vectoriseren, afhankelijk natuurlijk van de kwaliteit van de aangeleverde afbeeldingen.
Auteursrecht
Logomotief gaat ervan uit dat jij rechthebbende bent van het logo dat jij ter verbetering aanbiedt. Logomotief zal ook geen auteursrecht claimen op gedigitaliseerde of gevectoriseerde logo’s. Slechts wanneer een redesign significant anders is, kan er sprake van zijn van nieuw en oorspronkelijk werk waarvan het nieuwe auteursrecht dan bij Logomotief kan komen te liggen.